torsdag 30 augusti 2012

Familjens privata sakletare

 Sakletaren är trött efter letat bortkastade, bortslarvade, ivägsprungna och överklivna, skor, kalsonger (?), nappar, nappflaskor, dörrkort, salvor och böcker mm. från morgon till kväll.

Det är sjukt jobbigt att bara hålla reda på sina egna saker. Fast jag är en grym finnare av bortkomna prylar kan jag inte alls applicera min finnarkonst till att hitta lokalt.  Jag är hopplös på att inte hitta rätt i trafiken!
Efter snurrat runt vårt hotell närmare 30 gånger de senaste tre dagarna blir jag lika förundrad varje gång att det aldrig ser likadant ut som förra gången jag tänkte samma tanke... Finns som oftast inte ett enda minnesspår som klingar bekant. Typ "Åh, här har jag varit förut!" Nä, istället sprakar det ERROR, ERROR "-Nytt område!! Nytt område!!"och kroppen ställer in sig på flykt. Det är väl där det brukar skita sig ordentligt. För jag kan nämligen då få för mig och bara sätta iväg åt precis vilket håll som helst.
 För många år sedan övertalade min äldsta son, Noah mig att köra in till "Berras fiske" i Gamla Stan i Stockholm. Dit gick det hyfsat. Hem värre. Mycke värre faktiskt. Min idag 19-åriga son minns än den dagen för snart 10 år sedan. Vi hann både få mat från McDonalds och ta en sovstund, innan jag skamset lyfte luren och ringde sonens far för fråga om jag bodde söder eller norr om stan... Det är ett tungt ansvar som vilar på mina vänner och säkert har de svårt förstå hur en sån smart och skarp människa som mig ;) tappar all logik i trafiken, såväl till fots som på hjul.
MEN, imorgon gäller det! Jag ska ensam och bilburen ge mig ut i Dubaitrafiken! Och jag ska köra från vårt hotell till Caroline i Meadows 1. Turen jag planerat köra


Sander (Sanneman)
Lilli (LilliLiten)
2 minuter från vårt
blivande hus bor Caroline med sin familj och tre barn. Hon har en son i Samuels ålder. Och idag var vi där på lek. Samuel fick även träffa två andra pojkar som ska börja i Samuels skola på måndag. 
Vi hade alla en helmysig eftermiddag


Samuel (Samujel)


Ett litet problem vi stött på här nere har varit svårigheten att hitta ett ställe där de köper sim-kort. Håll i hatten nu, men jag har faktiskt en ny telefon!! En samsung Galaxy s3. När vi väl hittade ett ställe visade det sig att just denna modell ska ha simkort micro. Det hade de naturligtvis inte där... Vi har sedan i lördags letat simkort. Jag börjar tröttna lite på att inte ha friheten med en mobil så jag kan spela spel när jag lagt mig. Hursomhelst idag fick jag veta. För att få ett simkort, micro eller ej, kontantkort eller fast abonnemang, måste Janove, som blir min "Sponsor" köpa ett till mig. För att få köpa ett kontantkort måste han ha både sitt uppehållstillstånd och passfoton med sig. Passfoton kan man inte ha för mycket av här.
 





Annars har större delen av dagen bestått av att leta bil (ännu mera leta). Inte min grej kan jag direkt säga! Så obeskrivligt ointressant göromål. Definitivt på min 10 i topp för saker jag inte tycker om lägga tid på. Faktiskt så trist att jag föredrog sitta kvar i en stekhet bil, i solen och vänta medan Jano och killarna gick in i affären. -Så, då klargjorde jag det för den som trodde något annat!

Ska något mer sägas om denna dagen så är det väl att jag har börjat bli irriterad. Kanske är min honeymoon redan slut!? Kan det verkligen vara så? Ska inte en honeymoon bara vara i en månad? Förhoppningsvis är jag inne i en kort formsvacka och vaknar imorgon upp igen i Min rosa bubbla

 

1 kommentar:

  1. Jag håller alla tummar jag har att du hittar rätt när du ska ut i trafiken. Se till att vara ute i god tid bara, så ska det säkert gå bra... :-)

    Jag visade bilderna på barnen för Stella och hon ville "höra också". Det räcker inte med bilder nu för tiden så du får kolla upp möjligheterna att lägga in filmsnuttar på bloggen också ;-).

    Kram
    Annelie med familj

    SvaraRadera