fredag 31 augusti 2012

Är min klänning för kort?


Vet knappt var jag ska börja så, jag börjar väl bäst från början.

 Idag har det varit en underlig dag. Jag skulle vilja påstå att jag nu fått börja smaka på det som kommer blir mitt liv ett tag framöver. Eftersom det har varit så många olika händelser så kommer detta kvällsavsnitt delas in i kortare avsnitt. Se det som om du läser små noveller ur en modern Starlet.

Planen var att efter frukost själv sätta mig i självmordsburken och ge mig ut på Dubais gator mot Meadows 1 och Caroline. Planen var därefter att vi skulle byta bil från vår lilla hyrbil till Carolines och Björns monster truck. Björn skulle ta förmiddagen till poolområdet i Meadows 2. Normalt ett gångavstånd men gå i denna hetta är ett Big No. Jag och Caroline skulle med monster trucken göra IKEA och ett antal andra shoppingcenter. Helst logiskt att den som ska shoppa mycket bör ha stor bil. Och Caroline skulle shoppa BIG TIME kom det att visa sig....

Frukosten var nästan avklarad  när det kom en ung slöjbeklädd kvinna fram till oss. Det stod inom kort klart för mig att hennes måltavla var Lilli. Uppenbart fasinerad av denna lilla lintop klappade och nöp hon på de små kinderna -The arabian-way. Lilli gjorde det snart klart för kvinnan att detta var WAY OVER THE SWEDISH LIMIT! Kvinnan backade lite.. Hon kände väl att det var läge ge 1-åringen lite space, för nu efter hon tagit lite avstånd stod hon iallafall 25 centimeter från Lillis ansikte... Hon var så upptagen av min lilla tjej och pratade på hela tiden. Rätt som det var, snabb som en reptil böjde hon sig fram och placerade en puss på lillans kind och utbrast -Oh, you golden baby!
Trots denna kärleksförklaring förblev Lilli iskall mot kvinnan och hennes blick sa - Ta bort människan från mitt ansikte! Det är något annat än Svensk komfortzon det.
Nu var det dags att åka. Hej då till man och barn och en fot utanför dörren kom jag på att jag måste ha mitt körkort. Men var var det?! Efter vänt upp och ner på allt inser jag att det ligger nog kvar i Sverige! NOT GOOD ALLS!
Snabb lösning. Jano satte 3 monster och skitsur fru in i varm bil och körde fru till Caroline. Carolines första fråga var - Vad hände? Min första fråga var. -Är min klänning för kort? Caroline såg ut som hon inte tänkte avledas... Opps, hon hade alltså noterat att jag var sen igen. Inte bra för imagen alls! Efter berättat om körkortet konstaterade Caroline att vi hade ett problem. Bilarna! Caroline säger att hon inte kan köra 2 bilar samtidigt. -No shit?! ;)

Efter löst problemet med sin man. Förmiddagen vid poolen blev endast 30 min för maken och deras 2 små barn....Solly!
När jag fick klart för mig att jag ändå inte får köra vår bil, eller någons bil här nere, för jag står inte med i försäkringen. För stå med där måste man visa upp sitt körkort. I och med den nyuppkomna informationen kände jag inte längre att jag var en del av problemet. Hehe
Någon gång under detta meckande med bilar frågar Caroline mig, rak som hon är -Är ni en såndär strulig familj? -Behöver jag svara på den...?
Påväg ut i bilen ser jag att i mitt Gucciglasögonfodral ligger ett helt par andra solglasögon än vad jag tror jag äger. Vem som är ägare till dessa vet jag inte. Och var mina är har jag inte en susning om. Lite otäckt är det ju att man ränner runt och plockar på sig andras saker utan att ens reflektera över det. Hursomhelst jag saknar och efterlyser mina Gucci!

På IKEA rasslade vi runt och plockade på det ena än det andra. Jag köpte lakan och handdukar. Plockade och petade på en plommonfärgad tvättkorg då Carolines son, Daniel säger -ska du verkligen köpa en tvättkorg? du har ju inte ens en säng eller ens en tvättmaskin än...Viss poäng hade han ju ändå... Ställer man det på sin spets är ju frågan behöver jag köpa en tvättkorg innan jag inte ens äger ett hem?

När vi varit på IKEA i ca 5 timmar får Caroline ett sms från min man. -Be Jonna köpa ny trimmer! (jag har ju som sagt var ff inget simkort) Janove tyckte det var viktigt jag kom ihåg det. Han var nu less på traska omkring i keps efter den nya svenska trimmern gett upp 1/3 del in i klippningen igår. Tur att han denna gång iallafall inte börjat mitt på skallen. För det var verkligen autentiskt med en klippning på psyket. Men trots det så är det ju inte så skoj gå omkring med snagg bara på ena sidan. Särskilt inte när man ska börja på nytt jobb och inte vill se ut som att man raskt slutat medicinera med de rosa pillren...
Inte gjorde det han lyckligare av att samma dag dessutom gick med huvudet rakt in in det arabiskt utmejslade valvet i lägenheten. Och får frågan man inte vill ha när man tror man spräckt skallen -Gjorde det ont? Kan inte låta bli le när jag vandrar tillbaka i det minnet.

 
Hur som helst IKEA har aldrig varit så skoj som det var idag. Även om Daniel gav mig några bra skratt emellanåt så var det inget emot det anfall vi fick när vi skulle packa bilen med alla grejerna. Daniel såg det som ett olympiskt spel och ville ta tävlingsgrenen själv. Hysteriskt roligt blev det när en tvärhand hög, radmager indier kom för hjälpa till lyfta den tunga byrå Caroline köpt med sig. Den som handlat möbler på IKEA vet var ett sånt paket kan väga. Det visade sig dock att denna lilla Indier med armar och ben som klippta ur Hans och Greta var en förklädd Hulk.



Väl inne i bilen fick Daniel klämmas in mellan påsar, speglar, galgar och möbler. Det trånga utrymmet tog fokus från den skada han ådragit sig i ruschen på IKEA ;) (hehe kunde inte låta bli Daniel)
Jag själv grenslade över en stor planta som tog all min sikt framåt. Så i efterhand var det väl tur jag inte var den som körde...








Jag blev lämnad med mina kassar utanför hotellet. Tyvärr var ingen inne på rummet och historien hade ju fått ett värdigt avslut om jag hade haft en nyckel eller ett Simkort...lämnar lösningen till era egna fantasier

Väl hemkommen berättade Jano att visst hade de också haft lite äventyr. Pappan blev nämligen utelåst på balkongen på 10:de våningen medan 3 minderåriga barn stirrade på honom från insidan. Tydligen löste det sig innan jag kom hem iallafall.
-Det var bra för jag hade inte orkat ta tag i det trött som jag var






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar