lördag 29 september 2012

Jag kände hur den hånlog bakom min rygg...

Efter lämnat hotellet med fri tvätt och pressning av kläder under fem veckor, blev vi helt ställda över att tvätthögarna växte snabbare än det går för Sander att ha sönder något nytt!

Trodde inte ens tiden kunde gå snabbare än det! Sander har ju typ förändrat hela tidssystemet med sin "Ha-sönder-kvickhet" Insikten har vuxit fram.... Med en tvättmaskin i huset skulle vi ge oss tillbaka lite självrespekt och förhoppningsvis en mening med att duscha igen!
Jag har sett utländska tvättmaskiner tidigare så det är inte det. Men denna...Olalala måste bara vara tvättmaskinernas "Ryska Lada"
En tvättmaskin
Bara Tvättmaskinens utseende får en att tvivla på att den verkligen vet vad den ska göra. Det visade sig ganska snart att den varken visste det eller när den skulle göra något alls. Så den har typ lagt sig i ett  kompromissläge där den gör något när man minst anar det istället. Man får bara hoppas på att programmet där den vaggar textilierna till fläck och doftfria plagg är det enda programmet den behärskar med tanke på dess opålitlighet. Se ju ogärna att den sätter av i nitto knyck med kasmirsjalen eller något liknande. Maskinen är ca 115 cm hög och i hundra procent plast. Den spolar i hysteriskt mycket vatten som den minuten senare spottar ut igen. Så olämpligt i ett land som är öken. Jag menar det är ju inte direkt så att regnet fyller på vattencisternerna direkt. Nopp! Här tar till och med varenda liten fluga reda på all vätska den kan. Förhoppningsvis inte från just din svettiga kropp... Flugor i allmänhet är rätt envisa av sig. Och en törstig sådan ger sig inte fören du sänder den iväg till flughimlen. Där för övrigt Samuel påstår att sin framtida fru håller till i väntan på att Samuel blir vuxen...
Efter maskinen  spelat en liten trudelutt, som alla våra köksmaskiner gör när de tycker de gjort sitt. Idag spelade både tvättmaskinen och diskmaskinen samtidigt. Det är ju lite charmigt kan man tycka. Första gången svarade jag i telefon när det hände. Nån gång kanske diskmaskinen blir tömd på skitig disk när telefonen ringer...Ja, inte vet jag. Allt verkar ju kunna ske. Hursomhelst efter den spelat satte jag på centrifugen. Inget hände på väldigt länge. När jag funderade över om jag skulle trycka på någon annan knapp var det som att den förstod att jag ville den skulle prestera något så den började vagga lite försiktigt. Jag bara glodde rakt ner i den och antar att jag tänkte - det borde hända något mera. Så verkade den flerspråkiga skitmaskinen förstå det också, för då vände den håll på vaggningen och trettio sekunder senare stannade den helt och trudeluttade lite. Jag tänkte att jag säkert missat något.. Jag är ju ganska trött, så det hade ju inte varit helt omöjligt om jag tagit mig en powernap helt ovetandes. Det har ju  hänt förut, typ. Så jag öppnar luckan och tar ut kläderna. Vrider ur dem från allt vatten och hänger upp den på torkställningen. Jag kände hur maskinen hånlog bakom min rygg. Den visste jag tyckte den var ful...

 

2 kommentarer:

  1. Underbart underhållande läsning! LOL!!!

    Den inte bara ser konstig ut utan den ser verkligen inte pålitlig ut - som tvättmaskin alltså... Det ser mer ut som en avfuktare eller ett AC-aggregat...

    Jag beundrar dig som klarar av alla dessa "konstigheter". Jag hade fått fnatt för länge sen...

    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Høres ut som de har underholdning Jonna, kjekt å lese om livet i Goodbay. Sikkert godt å komme i eget his å få stelle til sitt eget. Vil tru livet på hotell er kurert for en stund. Godt å høre at Samuel har det etter hvert bedre på skolen. Alt bra her. Hilse. Klem Sølvi

    SvaraRadera